ΤΟ ΑΓΝΩΣΤΟ ΑΕΡΟΠΛΟΙΟ ΤΗΣ ΒΟΡΕΙΑΣ ΚΑΡΟΛΙΝΑΣ, ΝΟΕΜΒΡΙΟΣ 1896.
Τον Νοέμβριο του 1896, ολόκληρη η περιοχή της Βόρειας Καρολίνας στις ΗΠΑ, ήταν ενθουσιασμένη από ένα ανεξήγητο γεγονός: ένα μυστηριώδες «αερόπλοιο» εντοπιζόταν επανειλημμένα στον ουρανό πάνω από το Σαν Φρανσίσκο, το Όκλαντ και το Σακραμέντο. Εκείνη την εποχή, τα αερόπλοια μπορεί να είχαν εφευρεθεί, αλλά ήταν μικρά και πετούσαν κυρίως στην Ευρώπη, χωρίς να έχουν κάνει ακόμη το ντεμπούτο τους στη Δυτική Ακτή. Το να δεις ένα αερόπλοιο πάνω από την περιοχή του κόλπου το 1896 δεν ήταν απλώς ασυνήθιστο, ήταν εντελώς ανήκουστο, κι όμως, ξαφνικά, εκατοντάδες μάρτυρες άρχισαν να αναφέρουν ακριβώς αυτό... Αυτό, όμως, που έκανε αυτές τις θεάσεις ακόμη πιο περίπλοκες ήταν το γεγονός ότι συνέβαιναν μόνο τη νύχτα και το εν λόγω άγνωστο "αερόπλοιο" που εμφανιζόταν φέρεται να είχε φτερά, κάτι που το καθιστά διαφορετικό από οποιοδήποτε αερόπλοιο υπήρχε εκείνη την εποχή.
Μια απεικόνιση του αερόπλοιου όπως εμφανιζόταν στους ουρανούς πάνω από το Σακραμέντο, παρουσιάστηκε στην εφημερίδα «The San Francisco Call and Post» στις 29 Νοεμβρίου 1896.
Σε μια πιο μαζική αναφορά, οι επιβάτες ενός τραμ στο Όκλαντ το περιέγραψαν να αιωρείται πάνω από το Fruitvale, ως «ένα τεράστιο πουλί που φαινόταν να ανεβοκατεβαίνει στην πορεία του».
Εκείνο το βράδυ, ο οδηγός του τραμ είπε ότι το πλοίο είχε έναν ισχυρό προβολέα και πολλά μικρότερα φώτα στην άτρακτό του. Την επομένη της παρατήρησης στο τραμ, η εφημερίδα "The San Francisco Call and Post" ανέφερε ότι:
«[Το αερόπλοιο] ήταν ψηλά στους ουρανούς και φαινόταν τεραστίου μεγέθους. Όταν το είδαμε για πρώτη φορά, πετούσε πάνω από το San Leandro. Κινήθηκε γρήγορα, κινούμενο τουλάχιστον με είκοσι μίλια την ώρα. Έριξε τους προβολείς του προς τα βορειοδυτικά, ενώ στη συνέχεια γύρισε γρήγορα και εξαφανίστηκε προς την κατεύθυνση του Hayward.»
Η εφημερίδα είχε επενδύσει ιδιαίτερα στην ιστορία, αφού ο ίδιος ο διευθυντής του διαφημιστικού τμήματος, ο Samuel Foltz, είχε δει το σκάφος από το σπίτι του στο Σαν Φρανσίσκο. Και δεν ήταν ο μόνος! Ο συνταγματάρχης W.H.Menton είχε δει το αερόπλοιο από το κτίριο του Ανωτάτου Δικαστηρίου στο Larkin.
Ένας άλλος επιφανής μάρτυρας που αναφέρθηκε στην εφημερίδα εκείνη την ημέρα ήταν ο δήμαρχος Αδόλφος Σούτρο, ο οποίος είχε αρκετούς υπαλλήλους που είχαν δει το άγνωστο εναέριο σκάφος μέρες πριν οι εφημερίδες αρχίσουν να αναφέρουν τις θεάσεις. «Σίγουρα πιστεύω ότι κάποιος οξυδερκής εφευρέτης έχει λύσει το πρόβλημα της εναέριας πλοήγησης», είπε ο Σούτρο, «και ότι θα τα ακούσουμε όλα για αυτό σε σύντομο χρονικό διάστημα».
Όμως, κανένας τέτοιος εφευρέτης δεν εμφανίστηκε, όπως και κανένα φτερωτό αερόπλοιο δεν κατοχυρώθηκε ή κατασκευάστηκε ποτέ. Στην πραγματικότητα, το πρώτο Zeppelin με αέριο πέταξε τον Ιούλιο του 1900 και το παρθενικό του ταξίδι ήταν στη Γερμανία. Τα αερόπλοια δεν χρησιμοποιήθηκαν καν από τον στρατό των ΗΠΑ μέχρι το 1908. Τι έβλεπαν λοιπόν τόσοι πολλοί άνθρωποι στους ουρανούς γύρω από τον κόλπο της Βόρειας Καρολίνας το 1896;